Eko-Okullara Hoşgeldiniz

Eko-Okullar Nedir ?

Eko-Okullar Programı, okul öncesi ile ilk ve orta okullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcı yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar.

Üye Girişi (Mevcut Üyeler İçin)

Şifrenizi mi unuttunuz ?

Üye değil misiniz?

Siz de okulunuzu internet sitemize üye yaparak Eko-Okullar Programı'na dahil edebilir, okulunuz için Yeşil Bayrak almaya hak kazanabilirsiniz.

Üye olmak için tıklayınız


Toyota Destekli Biyolojik Çeşitlilik Araştırma Projesi Sona Erdi!

2015-2016 eğitim-öğretim yılının Eylül ayında başlatılan Toyota destekli Biyolojik Çeşitlilik Araştırma Projesi 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 39 Eko-Okulun katılımı ile devam etmiş ve Haziran ayında uluslararası koordinasyona gönderilen final raporunun ardından Proje’nin kapanışı gerçekleştirilmiştir.

FEE'nin eğitim prensiplerine dayalı olarak 5 yıl boyunca yürütülen proje, Royal Botanic Gardens (Kraliyet Botanik Bahçeleri), Kew (İngiltere Merkezli Doğa Koruma Kurumu) ve Wellcome Trust adlı kurumlar tarafından geliştirilen pratik aktivitelere göre yönlendirilmiştir.

Amacı;

* Yerel biyolojik çeşitliliği koruyan ve tanıtan gençler yetiştirmek,

* Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin prensiplerine uygun bilimsel kaynaklar geliştirerek öğretmenlerin biyolojik çeşitlilik ile ilgili eğitim aktiviteleri yapmalarını sağlamak,

*  Kew ve FEE'nin prensiplerini tanıtmak,

           -Kolay erişim

           -"Git ve keşfet" ile eleştirel düşünce, "yaparak öğren" ile eğitim yaklaşımı oluşturma

           -Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesi ve Yeşil Koridor ile uyumlu olma

* Avrupa Birliği'nin ve Birleşmiş Milletler'in biyolojik çeşitlilik eğitimi hedeflerinin öğrenilmesini sağlamak ve

* FEE'nin okul programlarının bir parçası olacak şekilde bir modül oluşturmak olan proje kapsamında, okullar için oluşturulan materyaller FEE'nin eğitim prensiplerini takip etmiş ve sürdürülebilir kalkınma için eğitimin yaşayan örnekleri olmuştur.

   

Toplam 10 ülkenin katıldığı ve 5 yıl süren projede, biyolojik çeşitlilik kapsamında okul bahçesi ve çevresinde yer alan bitki ve hayvan türleri (flora-fauna)üzerine yoğunlaşılmış, proje süreci boyunca öğretmen ve öğrencilere yerel biyoçeşitlilikleri ile ilgili çeşitli dokümanlar gönderilmiş ve oluşan değişim eğitim-öğretim yılı başı ve sonunda uygulanan anketler ile gözlemlenmiştir. 5-6 yaş (gözlemciler), 6-7 yaş (kaşifler), 7-8 yaş (düşünürler), 8-9 yaş (koleksiyoncular), 9-10 yaş (araştırmacılar),10-11 yaş (bitki dedektifleri) gruplarının katıldığı proje boyunca akkavak, papatya, serçe, kumru, karınca, sincap, karahindiba, güvercin, saka, kelebek, salyangoz, ısırgan otu, üvez ağacı, karga, nar bülbülü, solucan, tavşan, meşe, yonca, leylek, ağaçkakan, arı, uğur böceği gibi belki her gün farketmeden yanından geçip gittiğimiz ama canlı yaşamının devamı için çok önemli olan pek çok tür ve özellikleri öğrenilmiştir.

Proje katılımcısı okulların projenin faydaları ile ilgili geri bildirimleri ise aşağıdaki gibi olmuştur;

- Sınıf dışı eğitimin keyfini yaşamak,

- Doğayı gözlemlemek ve deneyim kazanmak

- Ekolojik örüntüyü anlamak

- İnsan ve doğa arasındaki etkileşimi anlamak

- Daha iyi bir Dünya için karar verici olmak

- Gelecek için sorumlu olmak

Projeye katılıp yerel biyoçeşitliliklerini keşfeden, tanıyan, koruyan ve daha iyi bir Dünya için sorumluluk alan tüm okullarımızı tebrik eder, yeni projeler ve işbirliklerinde yeniden bir araya gelebilmeyi dileriz.